Zupa pomidorowa krem

Zupa pomidorowa to chyba jedna z najbardziej popularnych zup. Jak wiele osób tak wiele sposobów jej przygotowania, jedni robią ją ze świeżych pomidorów, inni z pomidorów z puszki, jeszcze inni z koncentratu pomidorowego, albo robią ja na śmietanie i dodają koncentratu wyłącznie dla zabarwienia i delikatnego aromatu, do tych osób należy moja mama. Taką pomidorową znałam przez całe życie i o dziwo wtedy była to moja ulubiona zupa, do czasu kiedy się wyprowadziłam i zaczęłam gotować dla siebie i Męża, postanowiłam spróbować zrobić ją inaczej.
Ja odkąd wyprowadziłam się z domu nigdy nie przygotowałam, wyznaję pomidorową wyłącznie ze świeżych pomidorów lub z pomidorów z puszki, na zrobionym przez siebie wywarze bez żadnych kostek rosołowych, kucharków, delikatów i tym podobnych 😊


Składniki:

  • Ćwiartka kurczaka (lub inne mięso z którego zazwyczaj robimy wywar)
  • Ok 2 litry wody
  • Włoszczyzna: marchewka, cebula, pietruszka, por, seler
  • 2-3 puszki pomidorów z puszki (w zależności od tego jak intensywną pomidorową lubimy)
  • 3 ziarnka ziela angielskiego
  • 2 liście laurowe
  • Sól
  • Pieprz

Wykonanie:

  1. Przygotowuję wywar. Myję mięso oraz włoszczyznę, umyte mięso wkładam do garnka, obieram warzywa, dorzucam je do mięsa. Całość zalewam ok 2 litrami wody, stawiam na ogień. Dodaję ziele angielskie i liście laurowe. Gotujemy około 45 minut.
  2. Przecedzam wywar przez sitko, można ewentualnie wyłowić z niego wszystko ręcznie. Ponownie stawiam na ogień i dodaję do wywaru pomidory. Gotuję przez 15 minut.
  3. Zdejmuję zupę z ognia i pozostawiam do delikatnego wystygnięcia (by nie stępić noży w blenderze) W międzyczasie kroję marchewkę i pietruszkę na drobniejsze kawałki, nawet na grube plastry.
  4. Po przestygnięciu zaczynam blendować zupę. Dodaję do niej pokrojoną marchewkę i część pietruszki do momentu otrzymania przez nas pożądanej konsystencji.
  5. Doprawiam solą i pieprzem.
  6. Zupę możemy postawić jeszcze na 5 minut na ogień.
  7. Nasza zupa pomidorowa jest już gotowa, smacznego 😊

Komentarze